SIO         

Loading

Laryngotracheal reconstruction in glottic-subglottic stenosis associated with DiGeorge syndrome in a four and a half-month-old infant

Ricostruzione laringotracheale in stenosi subglottica associata a sindrome di DiGeorge in un neonato di 4 mesi e mezzo

S. Bottero, F. Peradotto, R. Roma, F. Tucci

Division of Pediatric Otolaryngology, “Bambino Gesù” Pediatric Hospital, Rome, Italy

FULL TEXT - PDF DOCUMENT

Summary

Neonatal subglottic stenosis still remains a substantial challenge for paediatric ENT surgeons. Herein, we present a case of a single stage laryngotracheal reconstruction for a glottic-subglottic stenosis in an 18-week-old, 7.2 kg infant with DiGeorge syndrome. Our surgical approach was compared with those reported in the literature. Paediatric airway surgery should be tailored to individual patients according to age, weight, comorbidities and family collaboration, with the ultimate objective to minimise the invasiveness of the procedure.

Riassunto

La stenosi subglottica neonatale rimane ancora una grande sfida per i chirurghi di ORL pediatrica. In questo lavoro presentiamo un caso di ricostruzione laringo-tracheale di una stenosi glottica-subglottica in un neonato di 18 settimane di età con sindrome di DiGeorge di 7,2 kg di peso corporeo. Il nostro approccio chirurgico è stato confrontato con la letteratura. La chirurgia delle vie aeree pediatrica dovrebbe essere adattata al singolo paziente in base all’età, al peso, alla comorbilità ed alla collaborazione familiare, con l’obiettivo ultimo di ridurre al minimo l’invasività della procedura.